Huvitavama rolli tegemine

Irve kirjutab mõnest nipist, mida võib oma järgmist rolli kirjutades silmas pidada. Kirjutatud rollimängijate kokkutulekul tehtud ettekande materjalide põhjal.

Irve kirjutab mõnest nipist, mida võib oma järgmist rolli kirjutades silmas pidada.

Kirjutas: Irve

Talvisel dragon.ee kokkutulekul püüdsin ürituse akadeemilist osa täita mõne mõttega rolli loomise kohta. Usun, et koos häälte tegemise ja mängija õiguste mõtisklusega sel teemal praegu rohkem öelda ei olegi. Laias laastus kõnelen sellest, mis eesmärkidega rolli tegemisele läheneda võib, mis trikke kasutada saab ja üks põhiline idee: mida otsib rollist mängujuht?

Naudinguga mängimine

Kuna rollimäng on suuresti iseenda ja mängukaaslaste lõbustamine kollektiivse jutuvestmise (või etendamise) raames, on sinu rollil täpselt sama eesmärk, mis raamatute ja filmide pea- ja kõrvaltegelastel: viia edasi lugu ja olla huvitav. Kui kirjanik kirjutab tegelasi eeskätt lugejatele huvitavaks, siis mängijal on rolli mõeldes vaja tabada kolme sihtgruppi: iseennast, kaasmängijaid ja mängujuhti.

Iseenda lõbustamine on ühelt poolt väga lihtne: tegelikult sa ju tead, mis sind paelub või sütitab; teiselt poolt jälle keeruline: katsu sa iseennast kuidagi positiivselt üllatada. Natuke rääkisin sellest ka oma eelmises metarolli artiklis, kuid põhiline trikk on tegelikult üsna lihtne: tuleb mängida kedagi, kes on sinu meelest lahe või paeluv kuju. Kui selline leida, kandub sinu entusiasm edasi millekski, mida on kõrvalt tore jälgida.

Tehnilisi nippe

Rollide tegemisel on mitmeid tehnilisi nippe, millest suur osa on tõtt-öelda üsna vanad. Kirjanikud kipuvad tihti oma tegastele lahendamatu sisevastuolu sisse kirjutama — oopiumisõltlasest Sherlock Holmes, saamatu võlur Rincewind või seiklemist pelgav kääbik Bilbo. Mõni vastuolu võimaldab tegelasel teha ka huvitavaid ja raskeid valikuid. Nagu Mart selle hiljuti foorumis sõnastas: “Kas päästa armastatu ja ohverdada riik või vastupidi?”

Kellegi koomiksikunstniku nipp oli selline (muide — seda on teadlikult väga tulus kasutada NPCde puhul), et iga kuitahes tühise tegelase tuba joonistades tuli sinna panna väike trofee. See trofee ei pea olema kuldne karikas: see võib olla täiesti kontseptuaalne moodustis nagu näiteks fakt, et oled küttinud kõige suurema hirve siinpool Hallmägesid või Sisaliku jaoks artikli kirjutanud. See väike konks aitab antud tegelase ajusopist mängu alguses välja tuua: häälte tegemisel sai kasutada kindlaid lauseid.

Mida mängujuht rollist otsib?

Kui mängujuht tahab teilt rolli, on see osalt seepärast, et tal on soov, et looksid põhjalikuma tegelase kel oleks rohkem sügavust kui hunnik väljamõeldud tegelast kirjeldavaid numbreid. Paraku on see nii ainult osalt ja tegelikkuses otsib mängujuht su rollitaustast hoopis midagi muud. Mis see on?

Kui vastasid: “potentsiaalseid konflikte,” oled õigel teel (või tähelepanelikult dragon.ee kokkutulekul kuulanud). Lühidalt ongi mõte selles, et kui kirjutad oma tegelasele selja taha ajalugu ja sündmusi, võiksidki sinna julgelt loopida lahendumata konflikte, inimesi kellele oled (tahtmatult?) kurja teinud, verivaenlasi, liitlasi, perekonda, keda pantvangi võtta ja koduküla, mida põletada.

Ära karda oma tegelast siduda maailmaga: mida rohkematest nööridest seda marionetti sikutada, seda huvitavam tuleb ta tants: mõnikord rebeneb tüüp lausa pooleks. See on kõik väga lõbus.

Kindlasti on teil ka oma nippe kogunenud.

Vaata ka