Maagikunst võhikutele

Loitsijad, olgu nad siis maagid, preestrid, druiidid või surnumanajad, on kahtlemata huvitavad rollid mida mängida. Loitsijatel, nagu teistelgi ametitel, on omad head küljed ning probleemid. Omajagu saab siin toodud välja nii soovitusi algajale rollimängijale kui ka isikule, kes ehk pole niipalju loitsijate osas kodus. Kõrva taha on siit ehk ka vanematel panna.

Loitsijad, olgu nad siis maagid, preestrid, druiidid või surnumanajad, on kahtlemata huvitavad rollid mida mängida. Loitsijatel, nagu teistelgi ametitel, on omad head küljed ning probleemid. Omajagu saab siin toodud välja nii soovitusi algajale rollimängijale kui ka isikule, kes ehk pole niipalju loitsijate osas kodus. Kõrva taha on siit ehk ka vanematel panna.

Kirjutas Ghostwizard

Mõjuvus

Oluline asi loitsijat mängides on see, kuidas su tegelane mõjub. Suur maagia põhineb lahedusel ja see reegel kehtib nii vabamaagia kui kindlaksmääratud loitsude puhul. Juba lihtsalt hääletoon lisab loitsudele omajagu juurde. „Uni, viis minutit,“ piiksuv maagihakatis ei mõju tõesti tugevalt, küll aga sünge/karm/vihane hääletoon annavad omajagu ründeloitsule juurde. Või hoopis vaikne ja rahulik või kurblik hääletoon ravimise juures.

Teine asi, mis võib loitsu usutavusele omajagu juurde anda, on verbaal. Osadel mängudel on see ettemääratud, osadel aga igaühe enda teha. Hea verbaal ei pea olema isegi pikk. Tasub leida mugav ja meeldejääv ütlemine igale loitsule, mida kasutad, kas siis omakeelne sõnamäng või võõrapärane fraas (nii quenya kui ladina keel on sõbrad siinkohal, või kui oskad juba ise midagi leiutada).

Kolmas tegur on tegelase välimus. Kuigi loitsijat mängides ei pea minema välja klassikalise rüütatud tüübi peale, siis maagilik kostüüm aitab väga palju kaasa. Samuti vastavad maneerid ja käitumine.

Mõjumine on üks olulisemaid asju loitsijat mängides. Maagia segab rollimängu ja reegelduse, kuna sõltub põhimõtteliselt deklaratiivsetest oskustest. See, mis stiiliga maag oma oskusi kasutab, on tähtis. Maagi võiks võrrelda mõnes mõttes mustkunstnikuga, mõlemad peavad kogu asja juurde esineda suutma.

Seiklemisest

Su oskused sõltuvad reeglitest ja seetõttu tee endale kindlalt selgeks, mida su loitsud teevad ja kuidas maagiat puudutavad reeglid töötavad. See määrab tegelase piirid ja võimed ning nende hästi tundmine võib nii ühel kui teisel moel kasuks tulla.

Üks küsimus, mida iga loitsija peaks läbi mõtlema on suhe relvadega. Kui just tegelane pole kategooriliselt relvade kasutamise vastu/ võhik sel alal või pole see kuidagi reegliliselt selle vastu, siis ei peaks eeldama kohe automaatselt, et tegelane ei oska võidelda. Kui oskad mänguväliselt hästi relva kasutada, võib seda ka su tegelane osata.

Ole alati valmis ootamatusteks. Maagi amet tähendab, et sul võib olla võimalus lahendada probleeme teistmoodi, aga samas võib tuua kaasa ka lisamuresid. Pole haruldane kui seiklus tabab loitsijaid nägemuste läbi. Kuid samas ole valmis ka müstilistel viisidel kahju saama kui miski väekasutajatele halvasti mõjuma peaks. Kõige närusemad asjad, mis juhtuda saavad, on loitsimisvõimetus või hullemal juhul läheb su tegealne hulluks/satub kellegi kontrolli alla.

Ootamatusteks valmisolekul on ka teine pool. Loitsijana (muidugi jälle sõltub tegelasest) oled sa tunduvalt tõenäolisem vaatama rohkem kastist väljapool või hoopis teiste nurkade alt. Alati tasub hetk rohkem toimuva üle järgi mõelda ja kuulata, mida su sisetunne olukorra kohta ütleb. Iga infokildu tasub mitu korda analüüsida. Õpetatud välja nähes eeldavad ka su kaaslased, et peamise mõttetöö teed ära just sina.

Sa oled kasulik. Loitsijate arsenalis on tihtipeale loitse mille rakendamine võib hädavajalikuks osutuda (ravi, vastuloits, tuvasta, räägi surnuga). Peale selle võib mõni seiklus vajada just maagipoolset tegutsemist e. teisisõnu: keegi vajab riituse läbiviimist.

Loitsija amet nõuab samapalju reageerimis- ja tegutsemisvõimet kui sõdalasel. Tihtipeale on sul vähem rasket turvist seljas kui neil ja võid olla üks esimesi sihtmärke – kiire olemine tuleb kasuks. Ei tasu tarduda kui ühe loitsuga pihtasaamine ebaõnnestub, tõmbu eemale ja ürita kohe uuesti.

Rahulembesemal tegelasel tasub rohkem rõhutada ettevaatusele. Igaüks pole lahingmaag, nii mõnigi võib otsustada maagi või preestrit mängida seetõttu, et ta ei tunne ennast võitluses kõige kodusemalt. Toetu oma kaaslastele või kaitsjatele. Ole valmis neile peale võitlust või muul ajal kasuks olema.

Vali oma loitsud hästi. Isegi siis kui on plaanis mängida kahtlast veiderdajat, tasub võtta üks kaks kasulikumat loitsu. Ravivad loitsud on head kõigile, mõni ründeloits tasub ka alati ära. Uni on pea alati hea valik, võluturvis võib osutuda eluliseks sulle kui ka turviseta kaaslasele. Erinevad „tööriistakasti“ loitsud (paranda asi, tuvasta) on samuti vajalikud. Juhindu oma valikutest sellele, millele su tegelane keskendub. Kas ta on stiililt võitleja, ravija/tugiloitsija või midagi muud?

Alati tasub heita pilk ka muule kui ainult loitsudele, nii üks või teine vajalik oskus võib maagile saadaval olla, vanade kirjade lugemine, alkeemia jne. Oskused mis võivad osutuda kas päeva päästjateks või lihtsalt pakkuda huvitavaid elamusi ja võimalusi raha teenida. Ei tasu mõelda ainult loitsudega.

Samuti tasub ka arvestada et maagia pole alati lahendus, ükskõik mis lahedat rituaali või oskust plaanid kasutada. Kui paistab et asja ei saa maagiaga lahendada, mõtle hetke ja uuri veel. Lahendus on kindlasti olemas.

Rollimäng

Nagu juba öeldud, loitsijaid on erinevaid ja nõnda on ka konkreetsete soovituste andmine keerukas. Kui üldistada, siis tegelikult võib eristada põhitüüpe või soovitusi, kuidas üht või teist asja mängida. Keskmine võlur kipub olema korraga nii õpetlane kui ka müstik, samapalju kui teda võib huvitada probleemi lahendus, huvitub ta ka lahenduskäigust. Isegi siis kui ta ei tea midagi konkreetse asja kohta on ta võimaline tooma välja oletusi, midagi oma õpingutest või varasematest kogemustest, teoreeme maagia kohta.

Preestrid juhinduvad oma uskumustest ja pühendumusest jumalatele ja on eks omad käitumuslikud erinevused unejumalanna templineidisel ja verejumala jüngril. Ei tasu unustada et maagia kipub jätma kasutajale oma jälje või leidma isikuid, kelle iseloom on juba teistsugusem. Näiteks druiidid ja shamaanid kipuvad ikka oma loodusläheduse puhul inimkonnast kaugenema, surnumanajad ise pisut koolnuid meenutama jne. Võimalusi on palju.

Raamatud, sauad, pühad sümbolid, komponendid ja mis iganes veel loitsija võib vajada. Loitsuraamat on näiteks ese, mis võib lisaks loitsunimekirjale sisaldada ka nende pikemaid kirjeldusi, märkmeid ja päevikut. Illustratsioonid on samuti kena täiendus.

Teine ikooniline ese on loomulikult sau. Kui tahta ainult ilu pärast saua, siis on targem võtta juba korralik puust kepp bofferkaika asemel. On mõnus asi, millele toetuda ja näeb parem välja ka.

Kostüümi suhtes leia midagi, mis sulle ja su kehastatavale maagitüübile kõige paremini sobib. Stiil loeb ja lõpptulemusena võib piisata ka heast rändurikostüümist mõne maagiliku elemendiga. Amuletid, grimmiga mõni ruun näole või kätele tekitatud jms.