Aktiivsete larparite leidmine

Kuidas leiavad larbikorraldajad omale õiged mängijad? Kas seda tegevust saaks kuidagi tõhustada? Ilmselt saab, ning ilmselt oleks seda vaja. Milline viis oleks kõige valutum?

Kirjutas Irve

Kõigepealt sellest, kuidas asjad praegu korralduvad. Tegemist on läbiproovitult ebatõhusa süsteemiga, mis vahelduva eduga alt ei vea: mängud ju siiski toimuvad. Kuulutus visatakse üles Dragon.ee foorumisse (ja Sisalik kopeerib selle või vastupidi). Siis käivad mängukorraldajad mõttes läbi kõik need mängijad, kes neile kuidagi meenuvad: kas sõpradena või tõestatult või tõestamatult lahedatena. Kirjutavad ja kutsuvad.

Kutsuvad neid, kes meenuvad ja neid, kelle kontaktandmed veel olemas.

Roosa unistus

Ma usun, et kõik korraldajad on unistanud mängijate kataloogist: sellisest, kus on olemas igaühe foto; kontaktandmed; mängulaadi eelistused; rollieelistused; võib-olla külastatud mängud. Ühe mõttena saaks sinna lisada ka aktiivsuse määra: aktiivne (märkab ise uusi mänge); passiivne (kui kutsuda, võib-olla tuleb); puhkav (pole profiili ära koristanud, aga praegu ei viitsi).

Kui selline mängijatele spetsialiseeritud sotsiaalvõrk valmis teha (või mõni olemasolev selleks kohandada), tõuseks sellest pikemas plaanis ilmselt palju kasu.

Libedale pinnale (lisades ajakulu ja keerukust) astudes saaks mõelda erinevatele privaatsustasemete. Näiteks sellele, et keda me loeme piisavalt “mängujuhiks”, et ta saaks kõiki andmeid vabalt sirvida. Libedale tuulisele pinnale astudes võiksime mõelda mängijate karma tekitamisele, et saame üksteist niiöelda hinnata ja miks ka mitte kommenteerida. Ütleme, et alati on keegi, kes jääb süüdimatult tulemata ja ei teata sellest piisavalt ette (orkaan Arktikas).

Kõike eelnevat saaks lahendada Dragon.ee sisselogimisele midagi juurde pookides. Usutavasti võib leida kohandamiseks vabavaralisi lahendusi. Võimalik, et seda kõike saaks ehitada ka Facebooki baasil, kuigi sellega on tõsine probleem, et antud programmil on põhimõttelisi vältijaid.

Alternatiive

Kui luua Dragon.ee alla larbikorraldajate foorum, saaks lihtsa nimekirja ka lisatarkvarata ise valmis meisterdada: umbes, sedasi, et mängujuhid saadavad kõik mängijad, kes neil on ja siis me tüütame kõik ükshaaval läbi, et kas on nõus, et ta andmed meil olemas on. See on töömahukas, aga mitte nii hull, kui uut programmi valmistada. Miinuseks on kehv sorteeritavus ja toimetamise tüütus.

Lohewiki, kui universaalne kirjutuskoht lubaks samuti kõigil huvilistel sisu luua, kuid see on samuti keerulisem kui niisama vormide täitmine ja pole igaühele.

Passiivseteni jõudmiseks

Passiivsete mängijate tabamiseks oli algne lootus seesamane blogi, kuid pean ütlema, et meie ilmumistihedus kohutab passiivsed ära. Larbikuulutustele oleks vaja eraldi postkasti potsatavat listi. Kuna Sisalik kuulutusi nagunii vorbib, saaks selle lahendada küllaltki muretult ühe vähese liiklusega postiloendiga. (Siinkohal: kas oleks neid, kes kohe teaks et on tellijad?) Roosast Unistusest on säärase tekitamine umbes suurusjärgu võrra lihtsam.

Projekt?

Pean mõtet laiendama artiklist väljaspoole. Kui programmeerimisele mõelda, oleks otstarbekas asjad suuremalt ette võtta. Dragon.ee ei ole enam niisama lõbu: selle püsikulud on .ee domeeni tõttu negatiivsed; kindlasti leiaks inimesi, kes oleks nõus motiveeriva tasu eest Lohewikit torkima või muid asjalikke asju tegema; näiteks neid samu nimekirju täiendama. Võime mõelda korjandusele nagu kunagi Dragon.ee kõvaketast hankisime või mõnele projektitaotlusele.

Või mis?

Tänud Liiliale, kes selle teema aktiveeris ja paljuski ka sõnastas.

  • Mul tekkis selle artikli najal kohe terve patakas ideid ja arvamisi.
    Esiteks need paranoialikud privaatsustasemed.
    Ma arvan, et kõik peaks olema igale liitujale näha ja lugeda. Kuni me ei ole organiseerunud, ei saa ju ühele või teisele tasemele kuulumist määratleda. Elitaarsuse paks veri muutuks sellest ainult paksemaks. Ja uusi huvilisi pelutavaks.

    Selline keskkond, kus rollimängijad oma profiili näidata saavad on igatahes väärt mõte. Väike ennasttutvustav lõik, paar valikut oma mängimisstiili ja tolerantsuspiiride kohta ning lõpuks ometi kindla sihtgrupiga koht, kuhu endast larpide ilupilte üles laadida (no kes meist ei tahaks).
    Esiteks tuleks mängijatele liitumine kasulikuks ja ahvatlevaks teha.
    Ja pärast saavad korraldajad mööda loodud keskkonda ringi surfata ja mõelda, et kes veel kutsumata on.
    “Oh tema näeb oma kostüümidega alati nii palju vaeva! Kutsun tema.”

    Mängijate “must nimekiri” (mitte kohale tulijad) võiks ka kindlal kohal olla ja selle nägemist võiksid siis parasjagu taodelda parasjagu mängu korraldavad inimesed. Ja pärast paari aastat võiks nimekirjas-olevad mängijad siis ära kustutada.
    Minul on hetkel üks mängija seal korduvate altvedamiste pärast.

  • Jah, privaatsustasemed on väga libe tee igatahes.
    Aga muidu, AH-h-h-h-hh!!!

    Ma ei tea, kas sellise kataloogi abil tegelikult saaks mänge edukamalt ja tõhusamalt mängijatega varustada, aga vähemalt annaks see mingi selguse, kellega ja mis alustel uurivalt suhelda võiks.
    Muidu nagu – saadan lisaks avalikule kuulutusele kutsed neile, kes mulle naeratanud ja “tere” ütlenud on või?
    Pole justkui väga pädev alus mänguhuvi eeldamiseks.

  • Roosa Unelm oli osaliselt Larp.ee all realiseeritud, kus mängu ja mängijat sidus regamisleht, mis võimaldas mängija jaloo kätte saada.

    Selline lahendus seab mängujuhtidele lisakohustuse regamislehte hooldada ja lisainfot lisada. Kui mängujuhid kasutavad korraldamiseks mõnda muud vahendit, siis mingi kolmas koht jääb tähelepanuta.

  • Larp.ee üks suurtest hädadest oli kasutusmugavus: kui liidesele pihta ei saa, on lihtsam kõike kuskil mujal teha.Kui Roosat Unistust sihtida, tuleb ilmselt sellel rindel higipull otsaette programmeerida/katsetada ja siis veel üks ja ilmselt siis ka ei vea välja.

    Sealjuures on larp.ee hoiatav näide üks põhipõhjuseid, miks hakkasin mõtlema e-maili teavitustele. Google’i grupi tegemine ei ole ju ka üle mõistuse hirmus.

  • Aga teeme maililisti!

    Listi ainus tõsine miinus on see, et kui kirju tuleb sageli + palju, tüdineb inimene neist ära, laseb nad spämmiks kuulutada ja ikka endale potentsiaalselt olulist kuulutust ei näe.

    Aga kui ta endale teadvustab, et kord võib tulla ka Just See Kiri, mille ootuses ta üldse sinna listi end kirja pani, siis ta vast talub ka ebahuvitavate kirjade kustutamise vaeva.

    Ja maililist oma võimalike puudustega on igatahes palju parem kui ei midagi.

  • Anonüümne

    Järjekordne suhtlusportaal? Tõesti ei viitsiks ja ei tahaks. Eriti, kui seal toimiks mingisugune kommenteerimine, hindamine ja “mustad nimekirjad.” Teadagi, et rollimängijate vahel oleksid isiklikud sümpaatiad ja antisümpaatiad sellist küllaltki palju mõjutavad.

    Ühesõnaga oleks kena, kui asi jääks mingi lihtsa nimekirja tasemele, kus igapäevane suhtlus mängujuhtide jaoks vajalikku infot ei segaks.

  • Kui keegi ropult tööd just teha ei taha, siis tuleks “kataloog” mängijate jaoks kuidagi ahvatlevaks teha. Et liitujad ise oma profiilide eest hoolitseks.

    Must nimekiri oleks üks ja ei sõltuks kellegi antipaatiatest. Sinna pääsemise kriteerium oleks registreerunult mängule või paarile mitte minemine-teatamata jätmine ja nt. rahadega üle laskmine. Samuti ei oleks nimekiri avalik.

  • Anonüümne

    Kataloogi peaks ahvatlevaks tegema mängijate soov anda mängujuhtidele võimalus end mängudele kutsuda. Ei näe, et sellise võimaluse inimestele kuidagi suhtlusportaalina maha müümine tekitaks muud, kui müra vajalikku infot matmas.

  • Võibolla räägime siin lihtsalt üksteisest mööda? :)Ma ei pakkunud välja suhtlusportaali, vaid keskkonda võimalustega kõigi jaoks oma profiili mitmekülgselt timmida. Kogukonnaportaal?Olen skeptiline keskmise rollimängija initsiatiivis kataloogiga ühinemiseks, ainult selleks et teda võibolla mingisugusele mängule kutsutaks.