Larbitegemise ämbrid

Sellest, mis mul Tartu Jumalate korraldustoimkonnas nihu läksid.


Kirjutas Irve

Larbi korraldamine on üks paras katse-eksitusmeetodite jada. Iga kord on põnev oodata, millisesse ämbrisse seekord satub. Panen seekordsed siis kirja, et teinekord uued satuks.

Ankeet

Siia võiks panna piltmõistatuse, kus on meie lõbus ankeedike, mis küsis suure hulga põhiandmeid ja siis unustab paar olulist asja. Saaksite mõistatada, mis need olid. (Kes tahab mängu kaasa teha, võib nüüd piilumas käia.)

Esiteks jäi ära vestlusprogrammide koht: meil oli korraldamisel umbes kohe MSNi või Skype’i kontakt puudu ja seda e-mailiga küsida oli täiesti tarbetu. Teine puuduv asi (selle avastasime alles täiesti lõpus) oli mängija foto. Kuna kokku tulid omavahel võõrad näod ja me veidi ka panime meelega neid üksteist mittetundvaid inimesi üksteist rolliliselt tundma, oli mängijaid, kellele tuli mängu ajal vihjata et kes on kes. See oli tarbetu ja ei olnud väga hea mõte.

Ilmselt oleksime pidanud küsima kas linki fotole või leidma viisi fotode saatmiseks registreerimisvormil. Alternatiiv oleks registreerimine teha e-postiga: sedasi, et baas-ankeet on kopipeistitav ja pilt läheb lihtsalt kirjalisana kaasa. Nii oleks neid hiljem saanud probleemideta Wikisse tõsta ja samuti kõigi nimede-nägudega tutvustusleht luua. Sellega sai väga hästi hakkama näiteks Kurb Tõsiasi oma Kustuvate Päikeste mängu tehes.

Rollindus

Rollinduses oli tore saada mängijatelt rolli-ideid: seda mõtet tahan ka edaspidi kasutada. Samas läks väga tugevasti puusse mitu asja, mida just oleks wiki kasutamisega vältida saanud.

Rollid tekkisid üsna iseseisvalt ja me ei grupeerinud neid alguses ära rolligruppidesse. See tähendas, et pidime sünkroniseerima kolme-neljaseid gruppe, mille tegelased olid kõik erinevate kirjutajate käes. See tekitas väga palju ohtlikke sünkroniseerimisauke ja polnud tarvilik.

“Kes-keda-tunneb” osa tekkis rollidesse kiirustades ja kohati lohakalt kopipeistides. Ilmselt oleksime pidanud juba eos rollide vahele looma minevikuepisoodid, mis on kas positiivsed, negatiivsed või huvitavad ja aitavad veidi huvitavaid suhteid luua. Selle puudumisel tekkis paljudele üks ja sama üldkirjeldus. Kui oleksin varem taibanud rolli üldkirjeldustele ühine leht tekitada, oleks jõudnud suhteid ka individualiseerida.

Edaspidiseks kogemuseks arvan, et õige järjekord on:

  1. Rollinimekiri
  2. Rolligruppide nimekiri, kus on lookeste kaupa rollid (et saaks ühes kohas kõike muuta)
  3. Lugude kirjutamine rollide individuaallehtedele (et luua igaühe nägemus loole)
  4. Lugude kontroll ja sünkroniseerimine (sest siin saab küsida “kes siia viitab” iga rolli all)
  5. Kes-keda-tunneb üldkirjeldused ühele lehele (et oleks üks koht kust võtta ühe korraga kõik üldkirjeldused)
  6. Üldkirjeldused rollidesse (üldkirjelduste individualiseerimine)
  7. Üldkirjelduste vastastikune ühtlustamine (st klõpsid kõik üldkirjeldused edasi-tagasi läbi et vaadata kas on mõlemal sama jutt)

Mäng

Mängul läks kõik ootamatult paremini, kui kartsin. Mängupäev on ju reeglina kaost tulvil. Inimesed tulid küll veidi kauem, kuid mängueelne autobriifike ja mängu rollis saabumine töötas hästi; koledad maagiat kehtestavad tüübid tegid oma tööd efektselt ja mõnuga; baar töötas; elav muusika oli kordades taevalikum kui kahtlustada oskasin.

Seda idülli jätkus kuni peaaegu lõpuni, kus oleks võinud mängu äkklõpetamise asemel lasta sel rahulikult raugeda ja maha käia ja siis Vanapagan oleks ilusasti öelnud, et “tunni pärast sulgeme” või midagi säärast.

Katsetused, mis end ära tasusid

Hädaldatud küll. Arvestades baarikeskkonda eksperimenteerisime ka veidi teistsuguse rahastusmeetodiga kui harilikult. Mängu hind oli meie kuludega võrreldes ebamaiselt madal ja baar opereeris pisikese kasumiga. Jagasime mängijatele laiali 500 raha, mille saime ka tagasi koos u. 700 rahase plussiga, mis viis meie mängumiinuse tühise 500 kroonini. Nii palju võib toredale mängule peale maksta küll.

Ka tasusid end ära appipalutud/palgatud lisajõud, kes said tippi, aitasid baari ülal hoida ja hoidsid mängujuhtide aega ja närve. Maagiat kehtestavad kollid olid praktilised ja usun, et analoogne lahendus võib töötada ka mõnes teises mängus, kus see põhjendatud on. Edaspidi võiks küll maagia tellimist kiiruse huvides vahendajata teha. Väevedelikega mässamine tundus end samuti õigustavat.

Võib juhtuda, et korraldan mänge ka kunagi edaspidi.

Vaata ka

  • Mul oli hiljuti paar korraldamist vajavat sündmust. Ja pärast neid mõistsin, mihukese kooli larpidega olin ette saanud. Kõik läks mängeldes. Ilma suurema närvikuluta ja hallide karvadeta.

    Et siis korraldajad: kasvõi selle kooli pärast juba tasub mänge teha.