Larbiaasta kokkuvõte 2012

Aasta 2012 jätkas osaliselt eelmise aasta trende. Tore žanritega eksperimenteerimine jätkus ning mängijate üldine tase püsis või koguni paranes. Aasta kokkuvõtteküsitlusel klõpsis tänavu 82 uudishimulikku, kellest 58 jõudis ka viimase küsimuse vastamiseni. Kuna kokkuvõte on pikk, võivad tekstiseina pelgajad kerida allapoole, alapealkirja “Auhinnatavad” juurde.

Üldiselt

Milline oli aasta 2012 larbimaastik? Mängijate arvamustele toetudes väga hea: iga toimunud mäng meeldis vähemalt ühele mängijale kõige rohkem. “Ametlikke” — see tähendab Lohewiki annaalidesse kantud mänge — toimus 21. Küsitlusel osales ka eelmise aasta küsitluselt välja jäänud Wasara Valgus. Jätkuda suutsid mitmed sarjad: väike aga sage Aardejaht Mytona moodi sai hakkama 3 mänguga, postapokalüptiline Hiline Lõikus kahega. Jätkusid VG talipäevade Jää ja Tule Laul, linnusetalgud Jüriöö ülestõusu näol, ajalooliselt autentne Kuigatsi kuninga teine osa ja Kustuvate Päikeste sari.  Lõppes lovecraftilik WV triloogia; algas Mona Saarerahva sari ning jätku saab võib-olla veel mõni teinegi sari. Ootamatu järje sai ka ammune St Freudbergi narride seeria mäng.

Žanrite mõttes uuris Eesti larbikogukond tänavu ehk enim õuduslarbi võimalikkust: Wasara Valgus, Warjupaiga Vangid, Hiline Lõikus 2.5, Halljärve mäng ning Õhtusöök Gatehouse’i võõrastemajas. Kõiki eelnevaid tundus hindavat ka publik. Sekka mahtus ka üks tänapäevamäng Lend 707, mis toimus küll lennuki asemel bussis. Omapärase ettevõtmisena tasub mainida ka Indrek Hargla kirjutatud French ja Koulu raamatusarja ainetel toimunud mängu, mis näitas, et mugulad, leib ja kodutütred kannavad hästi.

Küsitlusest

Larpide hindamisel leidis kinnitust eelmisel aastal tekkinud kahtlus, et kolm reastatud parimat annab tunnetuslikult “õige” järjestuse. Lisaks saime aru, et inimeste populaarsusküsitlus on piinlik vastata ja välja tuua ja seda eksperimenti sellisel kujul ei jätkata. Küsitluse viibimine kokkutulekujärgsesse aega oli kahetsusväärne ja küsitlusprogramm oleks pidanud olema mugavam: klõpsitavad pildid ja muu säärane. Vahest tekiks seda asja vedama keegi vabatahtlik kel olekski ainult üks selline ülesanne.

Mõtlesime ka sellele, et nomineerimine tuleks teha mugavamaks. Seda nii meie poolt, kategooriate selge väljatoomisega enne küsitlust ning ka teie, mängijate-mängujuhtide poolt: mänge paremini dokumenteerides. Palun pildistage oma lahedad rekvisiidid kohe üles!
Järgmisel aastal tahame eksperimenteerida lookestega, kus mängijad saavad oma episoode üles kirjutada ja siis neid kuidagi üles-alla hääletada.

Kõigile premeeritutele on kaks auhinda. Esiteks kaks dragon.ee helkurit ning teiseks dragon.ee privaattiitel: ise valite aga me soovitame midagi mis seostuks teie olemasoleva või soovitud identiteediga. Põhjenduseks niipalju, et helkur aitab teil pimedas ellu jääda ja see on ju oluline ning teiseks on tiitlid lahedad ja neid pole mitu aastat jagatud.

Auhinnatavad

Lemmiklarp

Mängijate lemmiklarbiks osutus Hiline Lõikus III – Aweroni ja Paganarhi suur  postapomäng, mille suur osavõtjate arv ning ning suhteline elamuslikkus ilmselt paljudele kontimööda oli. Neile järgnesid pea käsikäes ja üsna kannul Wasara Valgus (Attila, Narmer, Alleria) ja Õhtusöök Gatehouse’i võõrastemajas (Alleria, Dani, Sfinx). Kolmanda grupi moodustavad Halljärve Saarte Saladused (Inwe, Kirveraidur, Tanel) viigis Hiline Lõikus 2.5: Öö (Aweron, Paganarh) mänguga ning Põhjala Pööripäev (Anclagoni grupp), Kustuvad Päikesed: Väljasõit Rohelusse (grupp Kurb Tõsiasi) ning St Freudbergi Narride Gildi petureis (Logerin).

Lemmikmängija

Vastanute tänavuseks lemmikuks oli Fromhold kuldparuni, rambo ja detektiivina. Seejärel Issi ja Irve.

Teerajaja

Uuenduste eest mängumaailmas peeti parimateks Halljärve Saarte Saladusi (Inwe, Kirveraidur ja Tanel) ning Gatehouse’i Võõrastemaja, mis jäi alla ühe häälega. Samuti sai palju hääli Wasara Valgus.

Halljärve mängu valmistasid ette väike oksjonimäng ning meeleolu loovad ajalehelõiked. Mäng ise algas saartevahelise asjadeotsimisega paatides ning lõppes indiaanikülas veealuste tuuker-kollide saabumisega, kes võtsid oma andami ning lahkusid.

Parim foto

Parimaks fotoks valiti Sfinxi pilt Gatehouse’i võõrastemaja mängul.

Hämar hetk Gatehouse'i võõrastemajas

Parim mängija rekvisiit

Nominatsioone oli küll vähe, olgem sel aastal tublimad, kuid tunnustamise pälvis oli Henzu oma võigaste armidega Jää ja Tule laulu mängul.

henzu

Parim mängija kostüüm

Siin tunnustati ülekaalukalt Pööripäeva Orke (Sten Heinloo, Kaur “Vincent Arckharum” Matiisen ja Jaan “Barbar” Murumets), järgnes Kessu.

orkid

Parim mängujuhtide rekvisiit

Jää ja Tule Laul (Chloe, Hel, Sille, Ghostwizard, Die, Tralayn), Ruunidega kivi.

kibi

Parim atmosfäär

Atmosfääriliselt valiti parimaks Wasara Valgus (Attila, Narmer, Alleria); mäng mis toimus vanas tehasehoones, mitmekorruseliste karusnahaladude tolmuses hämaruses sürreaalsusest tiines õhkkonnas. Järgnesid sama teenitult ja napilt Gatehouse’i kõhedusmäng ning Hilise Lõikuse Öö oma üksildase talvemajaga.

Väljajuhatus

Selline ta siis oli, aasta 2012. Ärge unustage tänavusi mänge hinnata, nomineerida, dokumenteerida, korraldada ning eeskätt kõigest sellest rõõmu tunda. Kes oma nime mõne rasvaselt kirjutatud mängu järel või koguni rasvaselt nägi, võtku meenete tarvis Tallinnas ühendust Irvega ning Tartus ühendust Attilaga; tiitlid annab kätte Irve (skype eesnimi punkt perenimi või foorumi privaatsõnum).

 

  • Elo K

    Orkide tuvastamine lihtne, pöördu Aive Kaldra poole, st otsi ta näoraamatus üles. Tema on nende ajalooõpetaja ;). St orkide näol on tegemist Mustla kooli poiste ja tüdrukutega.

  • Pange tähele, et hea ja parema mängu võistluses võitis tihti _suurem_ mäng. See on eesmärgipärane ja hea.

  •  Kahtlustan, et siin mõeldi neid suuremaid orke.

  • Elo K

    Ma ei tea, kes peale nende veel orkid olid. Aga vanemad poisid on kusagil gümnaasiumieas, tundub. 

  • Vasakult paremale: Sten Heinloo, Kaur “Vincent Arckharum” Matiisen ja Jaan “Barbar” Murumets. :)